wtorek, 23 czerwca 2015

Wreszcie przyjechała do mnie wiza! + Koszty wyjazdu

Strasznie długo wyczekałam się na wizę! 
9 czerwca miałam rozmowę w Ambasadzie. Po rozmowie Ambasada miała jakieś problemy techniczne z drukowaniem wiz. Przez ten czas siedziałam lekko zaniepokojona, pomyślałam sobie nawet przez chwilę: "może im się odwidziało"? 
Na szczęście nic z tych rzeczy! Równiutko po dwóch tygodniach od rozmowy kurier TNT dostarczył mi paszport z wizą! Dla tych, którzy nie wiedzą, koszt dostarczenia paszportu to 24 zł. Można odebrać wizę osobiście w Warszawie, ale dla mnie to za daleko. 


W tym poście chciałabym jeszcze poruszyć temat kosztów związanych z wyjazdem, jakie poniosłam oraz które jeszcze mnie czekają. 

Opłaty obowiązkowe
Opłata agencyjna - 890 zł
Paszport - 70 zł
Międzynarodowe prawo jazdy - 35 zł
Zdjęcie do paszportu - 25 zł
Zdjęcie do międzynarodowego prawa jazdy - 25 zł
Zaświadczenie o niekaralności - 30 zł
Opłata za spotkanie wizowe - 592 zł
RAZEM - 1667 zł

Opłaty dodatkowe
Stomatolog - 700 zł
Walizki - 300
Prezenty dla host rodziny 100-200 zł
RAZEM - 1100 - 1200 zł

Koszty kupna prezentów i walizek po prostu oszacowałam, bo nie jestem w stanie powiedzieć, ile na to wydam. Do tej pory wydałam na wyjazd 2367 zł. Nie jest źle :)  Stomatologa uznałam jako koszt wyjazdu, ze względu na kosmiczne koszty wizyt u stomatologów w Stanach Zjednoczonych. Chcę mieć głowę spokojną :) 

6 komentarzy:

  1. Ponownie Gratuluję! :* i też chcę taką piękną wizę <3 :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przyjdzie czas, będziesz też miała swój własny egzemplarz :)

      Usuń
  2. Dosyć długo czekałaś! :o ale najważniejsze, że w końcu jest!
    A koszty wyszły Ci całkiem znośne! ;) Też będę musiała sobie moje podliczyć z ciekawości :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niebywale długo! :( nie wiem czy to nie był jakiś rekord w czekaniu na wizę :P

      Usuń
  3. Powiem Ci, ze mi koszty wyszły koło 6 tys. Haha nie wiem jak to zrobiłam!
    Dobrze, że wreszcie doczekałaś się wizy ;)

    OdpowiedzUsuń